27 Mayıs 2010 Perşembe

aşil tendon rüptürü ameliyat


Ameliyat kararı aldıktan sonra 30-40 dk lık bir amelyat olacak. genelde kopan tendonlar gerdirilerek birbirine dikiliyor. ama benim bu ikinci amelyatımda tendonlar dikildikten sonra üsten bir parça kesilerek yama yapılmış. bunlarda bizim vereğimiz karalar değildir herhalde. ameliyat lokal veya genel olabilir. ben ikisinide yaşadım o yüzden geneli tavsiye ederim. lokal yapıldığında ameliyatta canlısınız ama yüzü koyun yattığınızdan fazla birşey göremiyorsunuz. ameliyat sonrası kendinize gelme diye birşey yok her şey çok güzel! ama ertesi gün kusma baş dönmesi berbat yani. baş dönmesi bir hafta boyunca sürdü. genel anestezide ise hiç böyle birşey yaşamadım.

4 yorum:

  1. 2 ay önce pilonidal sinüs (halk arasında kıl dönmesi) amelyatı oldum. lokal anestezi (sanırım spinal dedikleri şey) ile gerçekleştirildi ameliyat. ayaklarımın uyuşukluğu 6-7 saatte geçti. ilk hafta boyunca bol bol kafein tüketmemi önerdi doktor. bu sayede hiç baş ağrısı ve kusma yaşamadım. belki de bu benim vücudumun yapısından kaynaklanıyor olabilir ama tavsiye edebilirim.

    bugün de aşil tendon yırtılması teşhisi konuldu. şuan kremli ve bandajlı ağağım. geçmezse MR ve akabinde cerrahi müdahale söz konusu olabilirmiş. şuan ne yapmalıyım bilemiyorum. bu durumu yaşayan birisi olarak tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı? cumartesi günü 1 haftalık okul gezimiz var. ne yapmalıyım bu konuda?

    YanıtlaSil
  2. Bende 23 nisan akşamı koparttım.45 gün alçı ve ondan sonra 15 günlük ROM WALKER la şuan itibari ile ayaga kalktım.bastonsuz topuk yükseltici ile yürüyorum.Eger kopuk varsa kesinlikle ameliyat olmanız gerekir.Fakat yırtık veya iltihaplanma varsa sanslısınız ameliyatsız tedaviniz olur.Gecmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rom walker takılınca hemen yürümeye başladınız mı

      Sil
  3. şikayetlerim ilk etapta uzun sürmedi. ama 1 hafta boyunca istanbul'u yürüyerek gezmek ister istemez ağrılarımı tekrar getirdi. yürüdüğüm zamanlarda sürekli bandaj kullandım ki ayağım sıkı dursun, tekrar böyle bir rahatsızlığa sebebiyet vermesin. üzerinden uzun zaman geçti diyorum ama aslında alçılı, romwalkerlılar için hiç de uzun bir zaman değil. çok şükür sorunum kalmadı. ama çok yürüdüğüm zaman hala küçük bir ağrı hissediyorum orada. teşekkürler ahmet gürkan bey. :)

    YanıtlaSil